Sağlığınız İçin Daha Az Tuz

Yapılan araştırmalara göre vücudumuzun günlük ihtiyacı olan tuz miktarı 5 gramdır. Ancak günde yaklaşık olarak 12 gram tuz tüketiyoruz. İhtiyacımız kadarını aldığımızda faydalı olsa da, fazla tükettiğimizde zararlı hale gelebiliyor. Fazla tuz tüketiminin zararlarından birkaçını sizin için araştırdık.

Fazla tuz tüketimi;
• Yüksek tansiyon ve tansiyona bağlı kalp ve damar hastalıklarına yol açar.
• İnmeye/felce neden olabilir.
• Tuzun içerisinde bulunan sodyum su çektiği için vücutta ki suların tutulmasına ve ödem oluşumuna sebep olur.
• Böbrek taşı oluşumuna ve böbreklerin işlevini yerine getirememesine neden olur.
• Bağırsakların çalışmasındaki etkinliği azalttığı için vitamin yetersizliği ve bağırsak rahatsızlıklarına sebep olabilir.
• İdrarla kalsiyum atılımından dolayı kemik erimesine neden olur.

Bazen farkında olarak veya olmayarak fazla tuz tüketebiliriz. Fazla tuz tüketiminde vücutta baş dönmesi, mide bulantısı ve susuzluk gibi belirtiler oluşabilir. Bu gibi durumlarda aşağıya bırakacağımız tavsiyelere bir göz atabilirsiniz.
1- Gün içerisinde bol su tüketmeye çalışın.
2- Arden Marketlerinin her zaman taze manav reyonundan alacağınız maydanoz ile maydanoz çayı demleyerek tüketebilirsiniz. Bunun için:
Bol miktarda maydanoz yaprağını bir litre kaynar suya ilave edin ve on dakika kadar bekletin.
Sonrasında maydanoz çayını aç karnına için.
Eğer tamamını bitirmezseniz, kalan çayı gün içinde içmek üzere buzdolabında saklayabilirsiniz.

×