Ramazan Ayında Doğru Beslenmenin Püf Noktaları

Ramazan Ayında Doğru Beslenmek

Ramazan Ayında Doğru Beslenmenin Püf Noktaları

Ramazan ayınının başlangıç günlerini yavaş yavaş geride bıraktık. Peki beslenmemize dikkat ediyor muyuz? Vücudumuzu Ramazan ayının beslenme düzenine adapte edebildik mi? Ramazan ayında beslenme noktasında dikkat edeceğimiz birkaç püf noktayı tekrar hatırlatalım istedik.

Peki, Ramazanda beslenmenin püf noktaları nelerdir?

1-) Sahura Mutlaka Kalkmalıyız.

Sahura kalkmak çoğu kişiye zor gelse de günün geri kalanında daha zinde olabilmek için mutlaka sahura kalkılması gerekiyor. Sahura kalkılmadan oruç tutulduğu zaman metabolizma hızı yavaşlıyor ve kilo alınmasına sebep oluyor.

2-) Ana Yemeği Çorbadan 15 Dakika Sonra Tüketmeye Çalışın.

İftar saati geldiği zaman birçoğumuz bir an önce çorbalarımızı bitirip, hemen ana yemeğe başlıyoruz. Aslında bunu yapmak midemizi daha fazla zorlayarak bazı sağlık sorunlarına sebep olabiliyor. Çorbadan 15 dakika sonra ana yemeğe geçmek midemizin daha rahat çalışmasını sağlayacaktır.

3-) Tatlı yerine meyve yiyin.

Ramazan ayının olmazsa olmazlarından birisi de tatlılardır. Ancak çoğu zaman iftarda tatlıyı fazla tüketebiliyoruz. Fazla tüketilen tatlı da vücudumuzda ciddi kilo ve sağlık sorunlarına sebep oluyor. Bu nedenle iftarda tatlı tüketeceksek bile sütlü tatlıları tercih etmek ve meyveli yoğurt yemek tatlı ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olacaktır.

4-) Su Tüketimine Dikkat Edin.

Gün içerisinde oruç tuttuğumuz süre boyunca vücudumuz susuz kalıyor. Susuz kalmak vücudumuzu zayıflatıyor ve halsizleştiriyor. Bu sorunun önüne geçmek için iftarda ve sahurda su içmeye dikkat etmeliyiz. Günlük olarak ortalama 2-2,5 litre su içmek oruç tutarken kaybettiğimiz suyu geri almamıza yardımcı olacaktır. Bunun yanında vücuttaki su atımını hızlandırdığı için çay ve kahve tüketimini de azaltmamız faydalı olacaktır.

5-) Lifli Gıdaları Tercih Edin.

Uzun süre aç kalmak bağırsak hareketlerini yavaşlatır ve bu yavaşlama birçok kişide kabızlığa sebep olabilir. Bunu önlemek için iftarda ve sahurda lifli gıdalar tüketmek bağırsaklarımız için daha faydalıdır. Bunun yanında armut, kuru kayısı, kuru incir gibi meyveleri tüketmek de gün içerisinde bağırsaklarınızın iyi çalışmasına yardımcı olacaktır.

Tüm bunların yanında iftardan sonra 20-25 dakika yürüyüş yapmak da Ramazan ayı boyunca mevcut kilonuzu korumanıza ve sindirim sisteminizin iyi çalışmasına yardımcı olur.

×