Oruç Tutarken Mide Sağlığınızı Koruyun!

Oruç tutarken mide sağlığınızı koruyun

Oruç Tutarken Mide Sağlığınızı Koruyun!

Ramazan ayı tüm bereketiyle devam ediyor. Bu mübarek ve bereketli ayda öğün sayımızı doğal olarak azaltıyoruz. Her ne kadar öğün sayımızı azaltmış olsak da yediğimiz yemek miktarı artıyor ve düzensiz bir şekilde kilo alabiliyoruz. Özellikle Ramazan ayında doğru beslenmeye dikkat etmezsek mide rahatsızlıklarıyla karşılaşabiliyoruz. Bunlardan dolayı oruç tutarken bazı şeylere dikkat etmemiz gerekiyor.

Sahur Öğününü Atlamayın

Birçoğumuz uykumuza ara vermemek için sahura kalkmıyoruz. Halbuki, akşamdan yemek yiyerek yatmak kan şekerimizin düşmesine ve çeşitli sağlık sorunlarına sebep oluyor. İftarda fazla yemek yemeyip sahura kalkmak ise böyle sorunların oluşmasına engel oluyor.

İftarınızı Ara Öğünler Şeklinde Yapın

Ramazan ayında gün boyu midemiz boş kaldığı için iftarda ne bulursak yiyoruz ve midemizi tıka basa dolduruyoruz. Oysa böyle yapmak vücudumuza ve sağlığımıza zarar veriyor. Böyle yapmak yerine iftarda hafif yemekler tercih ederek iftardan sonra ara öğünler yapmak midemizin daha iyi çalışmasını sağlayacaktır. Ara öğünlerde ise mevsim meyveleri, yoğurt ve kuru yemişler tercih edilebilir.

Sahurda Kahvaltı Tercih Edin

Sahurda ağır menüler yerine daha hafif, günlük kahvaltı tarzında mideyi yormayan yiyecekler tercih edilmelidir. Haşlanmış yumurta, beyaz peynir, tam buğday ekmeği ve mevsim meyvelerinin olduğu bir sahur sizi gün boyu rahat ve dinç tutacaktır. Bunun yanında salatalık, domates ve yeşil sebzeler de gün içerisinde susama hissinizi azaltacaktır.

Ayrıca ideal olan sahurun üzerinden en azından yarım saat geçtikten sonra yatmaktır. Yatarken yatak başının hafif yüksek tutulması daha sağlıklı ve kaliteli bir uyku sağlayacaktır. Sahurdan sonra hemen uyumak reflü ve hazım problemlerini ortaya çıkarabilir.

Sıvı Tüketimine Dikkat Edin

Günlük hayatımızda tartışılmaz bir şekilde önemli olan su tüketimi Ramazan ayı geldiğinde önemini arttırıyor. Ramazan ayında günlük olarak ortalama 2-2,5 litre su tüketmemiz gerekiyor. Az su tüketimi ise başta böbrek rahatsızlıkları olmak üzere birçok sağlık sorununa sebep oluyor. İftar ve sahur menülerinde asitli ve çok şekerli içecekler tüketmek yerine; ayran, komposto ve taze sıkılmış meyve suyu gibi daha sağlıklı ve yararlı içecekler sıvı ihtiyacını karşılamak için tercih edilebilir. Ama unutulmamalıdır ki bu içecekler her ne kadar sağlıklı olsa da suyun yerini almamalıdır.

×